torsdag den 7. januar 2010

Sovepiller i træthed

Jeg er træt af overproppede italienske stinkende nymoderne metroer
Der er så smarte at de aldrig virker, og jeg er træt af folk der hiver i nødbremsen når den går i stykker, og jeg er træt af fede damer der presser deres maver op af en, når man endelig har fundet et sæde, at sidde på, og jeg er træt af at det koster 21 kroner at komme fra Flintholm til Nørreport, når turen kun tager 12 minutter, og man kun kan nå at være i byen i mindre end en time, ellers skal man betale billetten igen, og jeg er træt af DSB, fordi de skriver på deres hjemmeside at et ungdomskort koster 100 kroner, og at der så tre dage efter dumper en regning på 400 kroner ind af ens brevsprække,
Og jeg er træt af overvægtige, selvfede, selvhøjtidelige, arrogante, magtliderlige, svensker- uniformbærende, metrokontrollører der tror de har fået deres uniform af selveste Hitler, Julius Cæsar, Lenin, eller Stalin, og jeg er træt af folk der tager deres cykler med i metroen, som om de ikke kunne cykle hjem, eller hvert fald vente til at metroen ikke er proppet.
Jeg er træt af folk der siger de vil bede gud om hjælp, når vi snakker om problemer som ondt i maven, hvis der endelig findes en gud, tror du så overhovedet han gider bruge tid på forkælede kællinger fra Rungsted der har ondt i leveren efter den daglige flaske vin, hvis pris kunne rede en hel afrikansk landsby?
Jeg tror jeres såkaldte ”Gud” har travlt med at høre på folk fra Afrika, Rusland, Polen, og Indien eksempelvis.
Kære kristne forkælede danskere, jeg tror Gud har en telefonsvarer hvor jeres selvoptagede beskeder, nærmest overfylder hans indbakke.
Og jeg er træt af nonner der siger de har samme forhold til Gud, som vi andre har til hinanden i et parforhold rent seksuelt, og jeg er træt af folk der prøver at definere det åndelige, prøver at give det en form, et udseende, fordi vi som mennesker bare ikke kan klare, at alt ikke kan forklares med logik, og teorier,
Jeg er træt af vejrudsigten der siger at solskinsvejr er godt vejr, som om der ikke findes mennesker der godt kan lide regn og mørke, og jeg er træt af latterlige skallede metrologer, der ikke kan holde sig til vejret, men absolut skal ødelægge et i forvejen dårligt show på tv 2, ved at prøve og være sjove,
Og jeg er træt af folk der ikke har kritisk sans når det kommer til information, men bare hopper lige ned i kviksandet, hver eneste gang enten Ekstrabladet, BT, eller se og hør, lukker et eller andet overdrevet bizart bræk udover dem, som om det kræver noget, at sætte sig ind i tingene, og forstå at journalister også skal tjene penge,
Og jeg er træt af piger der har taget så meget sol deres hud ligner træ, og jeg er træt af mænd der har taget så meget sol at deres hud ligner træ, og jeg er træt af folk der tror de får længere pikkemænd, når de får tatoveringer, kamphunde, store biler, eller tager steroider, men ikke fatter at eksempelvis steroider får deres mini pikkemænd til at krympe endnu mere,
Og jeg er træt af folk der render rundt med deres klamme mobiltelefoner, og hører musik, som om alle omkring dem har samme musiksmag som dem, og som om normalt fungerende mennesker, vil kigge på dem, og tænke hold da op hvor er de seje,
Og jeg er træt af buschauffører, der ikke tager hensyn til folk med krykker, blinde, børn, eller gamle mennesker, men bare bremser så de vælter som bowlingkegler ned igennem gangen,
Jeg er træt af Brian bonderøv, der siger man ikke kan gå igennem strøget, uden at blive stukket ned, selvom de aldrig har været der før, og ikke engang ved hvordan den lille havfrue ser ud,
Og jeg er træt af folk der slikker hinanden i røven, og klapper hinanden på skulderen helt uden grund, men gør det fordi de åbenbart ikke har fattet, at venlighed kan virke virkelig kvalmende,
Og jeg er træt af statistikker, og folk der tror på dem, som om der ikke kan manipuleres med dem, og som om alt ikke kan og skal tages med et gran salt,
Og jeg er træt af at folk, der har et lorte liv, skyder skylden på deres forældre, som om man ikke selv har en finger med i spillet, og ikke selv vælger sine veje,
Og jeg er træt af folk der hader politikere uden at kende deres politik, hvordan kan man fokusere på personen, frem for politikken?
Og jeg er træt af folk der skrider fordi de skal spise, når man spiller wow sammen med dem, og lader en stå midt i kaos af blodtørstige monstre
Og jeg er træt af at kunsten, er ved at blive ædt op af akademiske fjolser i jakkesæt, der tror de kan sætte en finger, og en definition på hvad der er rigtigt og forkert,
Og jeg er træt af folk, der prøver at definere kunst, prøver at begrænse den og putte den i kasser som resten af samfundet, når kunsten burde være fri og tilgængelig for alle,
Og jeg er træt af selvhøjtidelige klynkende digtere, der læser kliche kærligheds tekster op, med en påtagethed der ikke længere er unik, men snart normal i disse lag,
Og jeg er træt af digte uden lyrik, det føles for mig ligesom at æde en vaffel uden is,
Og jeg er træt af folk der vil forbyde rygning, eftersom vi er mange der holder af at dyrke hærværk på os selv, burde det være vores eget problem, og ikke regeringens,
Og jeg er træt af folk der er trætte af at være trætte, når de udmærket godt ved der findes sovepiller,
Og jeg er træt af folk der er bange for kærlighed, når et hvert sekund med dette i virkeligheden burde nydes
Og jeg er træt af folk der er bange for at binde sig, som det er et så kæmpemæssigt gigantisk problem at kunne lide andre mennesker end sig selv,
Og jeg er træt af folk snakker om klima mens vi alle sammen er ved at drukne i pisse gul sne,¨
Jeg er træt af mine sko fordi de får mine føder til at lugte, og jeg er træt af mine sokker fordi de lugter på grund af mine føder,
Og jeg er træt af idioter der kalder en for kærestekedelig, fordi man kan lide at være sammen med sin kæreste, sådanne typer burde komme sig over deres egne komplekser, og lære at mor ikke er den eneste kvinde i verden,
Træt
Træt
Træt
Træt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar